Personvernerklæring Sustainability Hub Norway
Sist oppdatert 01.12.2020
1. Innledning
Sustainability Hub Norway ("vi") er opptatt av at du skal ha tillit til oss og hvordan vi behandler dine personopplysninger. I denne personvernerklæringen forklarer vi derfor hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn og kontaktinformasjon, kjøpshistorikk eller informasjon om interesser. Bruk av personopplysninger må følge personopplysningsloven. Vi, som behandlingsansvarlig, vil sørge for at vi bruker personopplysninger om deg i samsvar med lovens regler.
2. Hvilke personopplysninger har vi om deg
Avhengig av hvilken informasjon du gir oss, hvordan du bruker våre tjenester, og hvilke tillatelser du gir oss, samler vi inn informasjon og har f.eks. disse opplysningene om deg:
3. Hvordan informasjonen din brukes og hvorfor
Vi samler inn og bruker informasjonen din i hovedsak til følgende formål:
Det rettslige grunnlaget for formål 2, 3 og 5 er for å oppfylle vår kontrakt med deg.
Vi ber deg om å melde fra til oss dersom du opplever misbruk av dine registrerte opplysninger.
4. Hvem vi deler opplysningene dine med
Alle opplysninger du registrerer hos oss, er kun tilgjengelige for:
- Ansatte og interns i S-HUB
- Eventpartnere på arrangementet
- Vi bruker cookies på våre nettsider for å sikre funksjonalitet på nettsiden, analysere nettrafikk og se hvilke områder på vårt nettsted du har besøkt
- Vi lagrer personopplysninger hos selskaper som leverer tekniske og administrative tjenester til oss, slik som IT-leverandører og ved integrasjoner med tredjepartsleverandører som Zoom
- Vi kan utlevere opplysninger i enkelttilfeller, eksempelvis til offentlige myndigheter, ved mistanke om lovbrudd
5. Hvor lenge lagrer vi personopplysninger
Vi lagrer opplysninger om deg så lenge det er nødvendig for å oppnå formålet de ble innhentet for, eller dersom vi er pålagt å lagre opplysningene. Opplysningene vil slettes eller anonymiseres når de ikke lengre er nødvendige for å oppnå formålet.
Under er en oversikt over hvor lenge vi lagrer dine opplysninger:
6. Dine valgmuligheter, rettigheter og plikter
Valgmuligheter: Dersom du har gitt ditt samtykke, kan du trekke det tilbake ved å sende mail og be om å bli fjernet. For å velge bort bruk av informasjonskapsler og sporingsverktøy, se innstillinger for dette i din nettleser. Vi bruker Mailchimp for nyhetsbrevsutsendelse og enkelte invitasjoner, og om du får uønsket kommunikasjon fra oss står du fritt til å melde deg av disse listene gjennom “unsuscribe-linken."
Dine rettigheter: Du har også rettigheter vedrørende hvordan personopplysningene dine brukes, inkludert:
Dine plikter: Dersom du melder på andre enn deg selv til et arrangement eller f.eks. nyhetsbrev, og på vegne av disse huker av for aktivt samtykke til markedsføring / kommunikasjon, er det du som står ansvarlig for at du på forhånd har klarert med de det gjelder, at samtykke er gitt og at de er inneforstått med hva dette innebærer.
Om du mener at vi behandler personopplysninger i strid med personopplysningsloven, har du rett til å klage til Datatilsynet. Før du eventuelt gjør dette, vil vi gjerne at du kontakter oss slik at vi kan besvare dine spørsmål eller oppklare eventuelle misforståelser.
7. Endringer i personvernerklæringen
Vi vil kunne oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Du vil få beskjed om endringer av betydning. Du vil alltid finne siste versjon av vår personvernerklæring på nettsiden/appen.
Kontakt ossOm du har spørsmål eller tilbakemeldinger om denne erklæringen eller om hvordan vi håndterer informasjonen din, ta kontakt med oss på [email protected].
1. Innledning
Sustainability Hub Norway ("vi") er opptatt av at du skal ha tillit til oss og hvordan vi behandler dine personopplysninger. I denne personvernerklæringen forklarer vi derfor hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn og kontaktinformasjon, kjøpshistorikk eller informasjon om interesser. Bruk av personopplysninger må følge personopplysningsloven. Vi, som behandlingsansvarlig, vil sørge for at vi bruker personopplysninger om deg i samsvar med lovens regler.
2. Hvilke personopplysninger har vi om deg
Avhengig av hvilken informasjon du gir oss, hvordan du bruker våre tjenester, og hvilke tillatelser du gir oss, samler vi inn informasjon og har f.eks. disse opplysningene om deg:
- Opplysninger oppgitt: Jobbinformasjon du oppgir når du deltar på våre åpne og lukkede arrangementer, bestiller billetter, som navn, stilling, organisasjon, telefonnummer og e-postadresse. Biografi og bilde du oppgir ifbm deltakelse på våre lukkede rundebordssamtaler (deles ikke ut offentlig). Informasjon du oppgir ifbm innmelding i nyhetsbrev eller nedlasting av rapporter. Grunnleggende informasjon om din bedrift ifbm inngåelse bedriftspartnerskap med S-HUB.
- Kommunikasjon: Informasjon du gir oss når du har kontakt med vårt team, som eposter sendt mellom oss.
- Opplysninger om bruk på nettsidene: Informasjon vi får når du bruker vår nettside, som hva slags enhet du har (f.eks. mobil eller PC), IP-adresse, hvilke sider du besøker og hvilke funksjoner du bruker der.
- Profileringsopplysninger: Informasjon og antakelser vi lager automatisk basert på de andre opplysningene (nevnt ovenfor) vi har om deg, som dine preferanser og interesser og hvilke demografiske grupper du tilhører, med mindre du har motsatt deg dette.
3. Hvordan informasjonen din brukes og hvorfor
Vi samler inn og bruker informasjonen din i hovedsak til følgende formål:
- Tilby nettside: Vi bruker opplysninger for å tilpasse vår nettside til det tekniske utstyret du bruker. Vi kan også bruke opplysningene til å tilpasse innholdet på vår nettside til hva vi tror du er interessert i.
- Gjennomføre billettbestillinger og påmelding til arrangementer: Vi bruker opplysninger for å gjennomføre ditt kjøp av billetter/påmelding på arrangementer, bl.a. for å sende deg billettene, motta betaling, sende deg relevant arrangementsinformasjon og lagre påmeldingshistorikk.
- Kundeservice: Vi lagrer opplysninger som du gir og mottar dersom du har kontakt med oss for å yte service og administrere ditt bedriftspartnerskap med oss.
- Statistikk: Vi har ikke startet med dette enda, men vi vil i framtiden utarbeide statistikk og kartlegger markedstrender for å forbedre og videreutvikle våre produkter og tjenester. Så langt det er mulig gjør vi dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.
- Markedsføring: Vi bruker din kontaktinformasjon (f.eks. epostadresse, organisasjon og tittel) til å sende deg jobbrelaterte invitasjoner og informasjon om våre arrangementer og innhold. Vi søker å gjøre anbefalingene og informasjonen mest mulig relevant for deg. Om du ikke ønsker slike invitasjoner og informasjon, så er du velkommen til å bli slettet fra våre lister.
Det rettslige grunnlaget for formål 2, 3 og 5 er for å oppfylle vår kontrakt med deg.
Vi ber deg om å melde fra til oss dersom du opplever misbruk av dine registrerte opplysninger.
4. Hvem vi deler opplysningene dine med
Alle opplysninger du registrerer hos oss, er kun tilgjengelige for:
- Ansatte og interns i S-HUB
- Eventpartnere på arrangementet
- Vi bruker cookies på våre nettsider for å sikre funksjonalitet på nettsiden, analysere nettrafikk og se hvilke områder på vårt nettsted du har besøkt
- Vi lagrer personopplysninger hos selskaper som leverer tekniske og administrative tjenester til oss, slik som IT-leverandører og ved integrasjoner med tredjepartsleverandører som Zoom
- Vi kan utlevere opplysninger i enkelttilfeller, eksempelvis til offentlige myndigheter, ved mistanke om lovbrudd
5. Hvor lenge lagrer vi personopplysninger
Vi lagrer opplysninger om deg så lenge det er nødvendig for å oppnå formålet de ble innhentet for, eller dersom vi er pålagt å lagre opplysningene. Opplysningene vil slettes eller anonymiseres når de ikke lengre er nødvendige for å oppnå formålet.
Under er en oversikt over hvor lenge vi lagrer dine opplysninger:
- Opplysninger om deg: Vi lagrer jobbrelatert informasjon, som stilling, organisasjon og kontaktinformasjon ifbm jobb, samt enkle relevante interesseområder du har oppgitt i kontakt med oss (interesseskjema/nyhetsbrev),
- Kjøpsinformasjon: Vi lagrer kjøpshistorikken din (oversikt over arrangementer du har bestilt billetter til og deltatt på), transaksjoner og betalingsinformasjon i 5 år i henhold til bokføringsloven.
- Opplysninger om bruk på nettsidene: Vi lagrer informasjon om din bruk av våre nettsider i opptil 6 måneder.
- Kommunikasjon: Vi lagrer ordinær kommunikasjon med våre kunder i våre epostsystemer.
6. Dine valgmuligheter, rettigheter og plikter
Valgmuligheter: Dersom du har gitt ditt samtykke, kan du trekke det tilbake ved å sende mail og be om å bli fjernet. For å velge bort bruk av informasjonskapsler og sporingsverktøy, se innstillinger for dette i din nettleser. Vi bruker Mailchimp for nyhetsbrevsutsendelse og enkelte invitasjoner, og om du får uønsket kommunikasjon fra oss står du fritt til å melde deg av disse listene gjennom “unsuscribe-linken."
Dine rettigheter: Du har også rettigheter vedrørende hvordan personopplysningene dine brukes, inkludert:
- Retten til å be om at opplysningene dine blir slettet
- Retten til å be om at videre bruk begrenses eller stoppe behandlingen av dine opplysninger
- Gi deg en kopi av personopplysninger om deg
- Oppdatere dine personopplysninger; korrigere, endre eller oppdatere informasjonen du har gitt oss
- Slette opplysninger som vi ikke lengre har grunnlag til å oppbevare
- Motsette deg automatiske individuelle avgjørelser, inkludert profilering
- Trekke tilbake eventuelle samtykker du har gitt os
Dine plikter: Dersom du melder på andre enn deg selv til et arrangement eller f.eks. nyhetsbrev, og på vegne av disse huker av for aktivt samtykke til markedsføring / kommunikasjon, er det du som står ansvarlig for at du på forhånd har klarert med de det gjelder, at samtykke er gitt og at de er inneforstått med hva dette innebærer.
Om du mener at vi behandler personopplysninger i strid med personopplysningsloven, har du rett til å klage til Datatilsynet. Før du eventuelt gjør dette, vil vi gjerne at du kontakter oss slik at vi kan besvare dine spørsmål eller oppklare eventuelle misforståelser.
7. Endringer i personvernerklæringen
Vi vil kunne oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Du vil få beskjed om endringer av betydning. Du vil alltid finne siste versjon av vår personvernerklæring på nettsiden/appen.
Kontakt ossOm du har spørsmål eller tilbakemeldinger om denne erklæringen eller om hvordan vi håndterer informasjonen din, ta kontakt med oss på [email protected].