Hvordan bruke bærekraft i merkeposisjoneringen? S-HUB ønsker dere velkommen til et seminar om bærekraft og merkevarebygging — et årlig seminar der vi utforsker hvordan man kan bygge bærekraft inn i merkevaren sin på en autentisk måte. Dette er det tredje året vi arrangerer dette seminaret, som organiseres i samarbeid med Bergen Næringsråd.
Vi ser frem til gode innspill og utvekslinger.
Program
09:00-09:05 Velkommen av S-HUB og Bergen Næringsråd
09:05-09:35 Hvordan bruke bærekraft i merkeposisjoneringen?
10:00-10:30 Bærekraft og kommunikasjon fra et overordnet perspektiv m/case
10:55-11:10 Innovasjon og bærekraft v/ Jørgensen & Pedersen
11:10-11:25 Paneldebatt m/ Magne, Cecilie, Petter og Trygve moderert av Andreas Friis
11:25-11:30 Avslutning
09:05-09:35 Hvordan bruke bærekraft i merkeposisjoneringen?
- Bærekraft i merkeposisjonering v/ Magne Supphellen
- Kommunikasjon og markedsføringens rolle i det grønne skiftet v/ Cecilie Staude
10:00-10:30 Bærekraft og kommunikasjon fra et overordnet perspektiv m/case
- What Sustainable Brand Index is and what it measures v/ Erik Elvingsson Hedén
- Jernias strategi og kommunikasjon v/ Trygve Haldorsen
- Grønnvasking og grønnvaskingsplakaten v/ Petter Gulli
10:55-11:10 Innovasjon og bærekraft v/ Jørgensen & Pedersen
11:10-11:25 Paneldebatt m/ Magne, Cecilie, Petter og Trygve moderert av Andreas Friis
11:25-11:30 Avslutning
Speakers
Magne Supphellen
Professor Institutt for strategi og ledelse, Norges Handelshøyskole |
Petter Gulli
Sustainable brand advisor and writer. Founder 12YEARS and ReSourcer.bio |
Cecilie Staude
Lecturer, BI Norwegian Business School |
|
REad More
Magne Supphellen er en av de ledende forskerne i Norge når det gjelder fagområdene strategisk merkevareledelse, verdibasert forretningsledelse og entreprenørpsykologi. Magne har skrevet flere bøker og en rekke fagartikler knyttet til disse fagområdene, inkludert noen som er publisert i internasjonalt ledende fagjournaler. Magne underviser i disse fagene på NHH, og er en sentral bidragsyter til NHHs Executive Master of Brand Management og Brandinnova. Magne har publisert en rekke artikler i internasjonale vitenskapelige tidsskrifter, og er en etterspurt foredragsholder og rådgiver for norske og internasjonale merkevarebedrifter. |
REad More
Petter Gulli har i mer enn 30 år har jobbet med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det. I 2018 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet, hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft, og sist men ikke minst hvordan man hindrer grønnvasking og misbruk av bærekraftsmålene. Petter er grunnlegger og strategisk rådgiver innen bærekraftig merkevarebygging i 12YEARS, en av initiativtakerne til Grønnvaskingsplakaten, styremedlem i WWF Verdens Naturfond og forfatter av boka «HÅP – en praktisk guide for klimaoptimister». Petter vant prisen «Årets ildsjel 2020», for hans utrettelige jobb med å formidle kunnskap, erfaringer og løsninger fra sitt fagfelt, og for å bidra til å en mer bærekraftig framtid. |
REad More
Cecilie Staude er høyskolelektor og foreleser ved Institutt for markedsføring på Handelshøyskolen BI. Hun er i tillegg forfatter av boken Sosial Kommunikasjon, foredragsholder og rådgiver innen fagfeltet markedskommunikasjon og digitale mediekanaler. Staude bistår også bedrifter med råd til kommunikasjonsstrategi om bruk av sosiale medier. |
|
Erik Elvingsson Hedén
Founder and Managing Director at SB Insight |
Sveinung Jørgensen
Associate Professor in Sustainable Business at NHH |
Lars Jacob Tynes Pedersen
Associate Professor at NHH |
Trygve Haldorsen
Markedsdirektør Jernia AS |
REad More
Erik Elvingsson Hedén er administrerende direktør i SB Insight og grunnleggeren av Sustainable Brand Index ™, Europas største merkevarestudie om bærekraft. Han har jobbet med bærekraft i over et tiår og har innsikt i mer enn 1400 merkevarer på tvers av bransjer og land. Basert på denne innsikten foreleser Erik om hvordan bærekraft påvirker merkevarer, kommunikasjon og forretningsutvikling. Studien Sustainable Brand Index™ tar sikte på å visualisere verdien av bærekraftig merkevarebygging og øke kunnskapen om bærekraft innen merkevarebygging og kommunikasjon, og har hvert år siden 2011 målt forbrukeres oppfatning om merkevarer innen bærekraft og kårer bærekraftsvinnere i Norge og en rekke andre land. |
REad More
Jørgen | Pedersen har over 15 års erfaring med forskningsbasert innovasjon sammen med bedrifter i inn- og utland som forsøker å forene bærekraft og lønnsomhet, og leder store forskningsprosjekter med norske virksomheter som eksperimenterer med nye, grønne forretningsmodeller. Jørgen | Pedersen sitter videre i styrer og “advisory boards”, og driver rådgivning og lederopplæring på temaer knyttet til bærekraft, sirkulærøkonomi og forretningsmodellinnovasjon. Videre er de forfattere av en rekke bøker, artikler og et rikt monn av filmer og annet materiale om bærekraftig forretningsmodellinnovasjon. På NHH har de executive masterprogrammet Sustainable Business Strategy samt også laget en MOOC sammen med kollegaer på CBS, ESADE Barcelona og ESCP Business School, som vil være klar i 2021. |
REad More
Trygve Haldorsen er markedsdirektør hos Jernia AS og har tidligere vært senior analytiker i NSB og markedsanalytiker i Mediacom. Trygve er sivilmarkedsfører og har spesialisering innen merkevarebygging og forbrukeratferd fra BI. Jernias “Trenger onkel enda en stekepanne” er kåret til Årets bidrag innen bærekraftig merkevarebygging 2021 av Sustainable Brand Index Norge. Prisen har som mål å oppmuntre og synliggjøre bærekraftsarbeid og kommunikasjon som gjør en forskjell for mennesker, samfunn eller miljø. Juryen viste blant annet til Jernias langsiktige arbeid for sirkulærøkonomi i handelen. |
Om arrangementet
Med økte krav til bærekraftskompetanse-, implementering av tiltak og kommende reguleringer øker også presset på selskapenes strategi, forretningsmodell og kommunikasjon av bærekraftstiltak og -ambisjoner. Hvordan bruke bærekraft i merkeposisjoneringen slik at det blir autentisk? Hvordan kommunisere bærekraftstrategien på en smart og effektiv måte, også internt? Vi vil høre fra akademia og bærekraftseksperter med innlegg fra:
|
Segment: ledere, eksperter, markedsførere og bærekraftsinteresserte
|
Kjøp billetter
Registrer deg innen mandag 7 juni 2021 kl. 23:55
Pris: 490 NOK pluss mva*
*Gratis for S-HUB Corporate Members og
medlemmer av Bergen Næringsråd
Registrering: Velg antall billetter for å gå på neste. Aksepter våre vilkår for å kunne bekrefte bestilling i siste ledd.
Rabattkode? Trykk på «Jeg har rabattkode» og fyll inn rabattkoden.
Velg deretter antall billetter. Rabatten blir deretter trukket fra.
Rabattkode? Trykk på «Jeg har rabattkode» og fyll inn rabattkoden.
Velg deretter antall billetter. Rabatten blir deretter trukket fra.
Partners
Dette arrangementet er organisert av S-HUB Bergen
i samarbeid med Bergen Næringsråd.
Dette arrangementet er organisert av S-HUB Bergen
i samarbeid med Bergen Næringsråd.